четвер, 19 грудня 2013 р.

Трамвайні пристрасті Січеслава: Хроніка 19 грудня.

     Поки тисячі дітлахів міста вранці радісно нишпорили під ковдрами та подушками, вишукуючи презенти від святого Миколая, місцева преса рясніла повідомленнями про страйк перевізників, який почався ще до сходу сонця. З 4-ї години ранку персонал МКП "Дніпропетровський електротранспорт" не вийшов на роботу в повному складі. Причина - гігантська заборгованість керівництва у 5,5 мільйонів гривень. Хтось звинувачував в цьому "Приватбанк", що опікується доставкою зарплатні до робітників, а хтось - Державне Казначейство. Одне лиш достеменно - зранку все місто було напівпаралізованим. Головна мережа перевезень страйкувала, залишивши "гарні вагіни" та їх персонал у трамвайних депо Січеслава. "Якщо не ти, то хто?" пройшовся по транспортним закладам міста і спробував дізнатись інформацію про розвиток подій з перших вуст.
     В МКП "Днпропетровський електротранспорт", що розташувалось за адресою пр. К.Маркса, 119а, на подвір'ї порожньо й тихо. Не горять вікна і в адмінбудівлі.
- Все керівництво переїхало в трамвайне депо №3, біля Палацу Ілліча - розтлумачує таємницю сумний охоронець, - наразі тут ремонт. А персонал весь на Войцеховича, страйкують... 
     Зміна охоронців теж не отримує зарплатні з жовтня. За словами старшого зміни, зарплатню в 1000 гривень сплачують "ривками", по частинам. Востаннє він отримав на картку декілька сотень гривень, але свою персональну заборгованість перед охоронцем в 3000 гривень МКП не сплатило.
     Рушаємо на проспект Калініна. Біля захаращеного "Палацу Імені по-батькові", як колись звали "Палац Ілліча" в радянські часи, розташоване трамвайне депо № 3. Звідси виходять на щоденні маршрути декілька десятків трамваїв. Але сьогодні в залізних трудящих несподіваний вихідний.


     Непарадні вагони, які траурними стрічками сплять на коліях, викликають почуття жалю. Ці ветерани намотали вже не одну сотню кілометрів і тримаються виключно на ентузіазмі персоналу майстерень депо. Ентузіазму багато і в роботі водіїв рухомого складу та контролерів.
- Зарплатня водієві - 2000 грн. з копійками. Кондуктор заробляє 1200. - розповідає жінка-анонім, маневровий водій депо, - місячна норма роботи - 216 годин на транспорті. Чому страйкуємо? Хочеться нормально зустріти Новий Рік, розплатитись з боргами. Основна частина наших на Войцеховича, там же й усе керівництво. Вмовляють людей запустити двигуни, щоб на маршрут вийшла хоча б "одиничка" (Центральний маршрут трамваю - П.Г.).
     Персонал депо перебуває на своїх робочих місцях, але їх залізні коні стоять нерухомо. Галасливі та освітлені лише два вагони біля в'їзду на територію. В них гріються водії, контролери, депівці, маневрові, диспетчери. Ллється в пластикові стакани чай, кава, люди діляться між собою пряниками та пиріжками. 

Персонал ТД №3. 

     Біля страйкуючих зупиняється сірий мікроавтобус з тонованим склом: "Беркут" приїхав, зараз розганяти нас буде", - напівжартівливо-напівсерйозно хтось каже з сидінь. Але це не дуболоми в камуфляжі. До людей виходить з автівки головний інженер управління (судячи з усього, "управління" - Департамент транспорта і зв'язку) Легкий Володимир Михайлович. Він демонструє страйкуючим "гарантуючий лист" з мокрими печатками - звернення керівництва до персоналу. Зміст листа - МКП обіцяє виплатити весь борг до 27 грудня. У разі невиконання зобов' язань, каже Легкий, профком та ініціативна група можуть звернутись до суду та прокуратури, адже лист - офіційний документ. Люди прискіпливо слухають промову головного інженера. Той поспішає - ще на двох депо люди цей документ не бачили, треба донести важливу новину і туди. Після від'їзду Легкого, більшість персоналу розходиться попарно - готувати вагони на лінійний вихід. Проте, дехто не квапиться курсувати зимовим містом. Втомились від "завтраків" та обіцянок. І їх можна зрозуміти.
     Далі "Якщо не ти, то хто?" спускається під землю. Якщо тролейбусне депо підтримає колег по цеху та оголосить страйк 20 грудня, на місто насунеться колапс та хаос на дорогах. Як діятиме метро в такому разі?
- Метро - стратегічно-режимний об'єкт, має відношення до цивільного захисту населення - коментує ситуацію чергова станції метрополітену "Вокзальна", - у вільний час можемо пікетувати що завгодно, але не в робочий. Звільнять. Зарплатню нам не затримують поки що.
     
Скільки і яким чином платять працівникам підземки, самі підземні мешканці засоромились казати, порадивши звернутись до начальника станції. Після мандрівки двома перегонами, молода дівчина-контролер на станції "Металургів" відводить мене до начальника цієї ж станції. Колег на поверхні землі вона чудово розуміє.
- Про страйк чула, шкода людей. А про ситуацію з будівництвом метро знаєте? Теж грошей немає, - зітхає вона, відкриваючи кодовий замок на двері в технічні приміщення. Там, у апендиксі підземних коридорів, кабінет Юлії Валеріївни, верховного бога станції "Металургів". Тезка Тимошенко зустрічає людину з журналістським посвідченням неусміхнено. Про страйк трамваїв вона не знає, а про претензії до роботи метро нічого не каже, відсилає до Управління на Курчатова,8. Службова конспірація і все таке.
     Взагалі, звинувачувати в сьогоднішній ситуації можна лише владу. Ускладнювати і без того важкий зимовий рух відсутністю великогабаритного транспорту для пасажироперевезень - це епічно. Проти людей, що вимушені були увесь день захищати свої права та шукати справедливості радикальними методами, нічого поганого сказати не можна. Раділи, напевно, з дня святого Миколая лише водії маршруток. В святковий, але буденний день вони стовідсотково перевиконали свій фінплан. 

Спеціально для "Якщо не ти, то хто?",
Правий Гном. 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Щоб вдалося опублікувати коментар, в графі "Коментувати як" оберіть функції ІМ'Я/URL або АНОНІМ