Активісти "Якщо не ти, то хто?" сказали "Годі це терпіти!" і поступово українізують російськомовний Січеслав. Цього разу жертвами акції "мовний нагляд" в рамках діяльності київської ініціативної групи "Дріжджі" стали січеславські супермаркет "Спар", аптека "Мед-сервіс" та ресторан "ЯпонаХата". Яка мова переважає в меню та вивісках цих закладів, хто поважає споживача, а хто ні - дізнаєтеся зі звіту нижче.
В "Спарі" на Набережній Леніна, 33 в нас не бува хіба що лінивий. Там скуповуються усі, хто гуляє по набережній - від тусовщиків та місцевих жителів до туристів, що зупиняються в отелі "Дніпропетровськ" чи прямують до мальовничого Монастирського острова. Виявилося, що у цьому славнозвісному "Спарі" немає книги скарг(або її сховали від активістів), цінники виключно російською мовою, обслуговування на касах - також. Один з касирів "іноземної зовнішньості" взагалі не розумів української. Державна мова використовувалась лише у вивісках "куточок споживача" та в запрошенні на роботу.
|
Цінники "Спару" |
|
Куточок споживача без книги для скарг та пропозицій споживача |
Наступна точка перевірки - аптека "Мед-Сервіс" за адресою: вул. Глінки, 2. Спочатку україназіторам декілька разів сказали, що в них не можна фотографувати, потім відмовили надати книгу скарг, запропонувавши написати письмову заяву до адміністрації (що й було зроблено). Все в аптеці, як виявилося, написано російською, окрім назви аптеки та чеків.
|
Вказівники російською в аптеці "Мед-Сервіс" |
|
Надзвичайно інформативний "уголок" |
|
Заява до адміністрації |
Після супермаркету та аптеки ініціативна група вирушила до "ЯпонаХати" на Глінкі,2 в надії, що може хоча там вони зможуть написати позитивний відгук. Та де там! Усне обслуговування - російською, головне меню - на 60% складається з російської мови (хоча українською розписані реклама, чеки, попередження та маленькі рекламні буклети).
За підбиттям підсумків жодна з точок перевірки "Мовного нагляду" не може отримати навіть оцінку "задовільно", вже не кажучи про "відмінно". В "Спарі" була зафіксована неповага до державної мови, в "Мед-сервісі" та "Спарі" - неповага до споживача та його бажання написати скаргу . "Япона хата" відзначилася сумнівною українізаторською політикою - українська начебто і є, але головні меню та обслуговування все одно російською, навіть з україномовними відвідувачами. Всім двійка! - кажуть активісти-українізатори і запрошують приєднуватись до ініціативної групи в Січеславі.
А ви вже перевірили на українську кафе та ресторани свого району?
Онука Чучупаки та січеславські активісти Якщо не ти, то хто? "Мовного нагляду" в рамках ініціативи "Дріжджі"
Немає коментарів:
Дописати коментар
Щоб вдалося опублікувати коментар, в графі "Коментувати як" оберіть функції ІМ'Я/URL або АНОНІМ