суботу, 17 березня 2012 р.

Стережися, супротив: закон про мирні зібрання "під шумок" гвалтівного скандалу

Поки в Миколаєві гвалтують, а по всій Україні точать ножі на мажорчиків,   режим Януковича намагається прийняти  відкладений антинародний законопроект "Про порядок організації і проведення мирних заходів" №2450 від 06 травня 2008 року.


На думку редакції "Якщо не ти,то хто?" такі законодавчі зміни здатні остаточно згорнути демократію в Україні, приборкати невдоволений народ та знівелювати будь-які спроби до революції.

Чому? Читайте далі відібраний матеріал з записів прес-служби ВО "Свобода".

1. Відповідно до ч.1 ст.7 законопроекту, організатор мирного зібрання має письмово повідомити про намір проведення мирного зібрання відповідний орган виконавчої влади та/чи орган місцевого самоврядування завчасно, але не пізніш як за чотири робочих дні до його початку. Ця вимога не поширюється на проведення спонтанного мирного зібрання.

Але, відповідно до п.10 ч.1 ст.1 законопроекту, спонтанне мирне зібрання – це незаплановане мирне зібрання, що проводиться виключно за ініціативою громадян, спричинене подією, яка має важливе значення для суспільства та яку неможливо було завчасно передбачити і організувати проведення мирного зібрання.

Таким чином, по-перше, для того, щоби провести мирне зібрання в понеділок, необхідно буде подати повідомлення аж у попередній понеділок, оскільки субота і неділя – вихідні дні. Тобто для того, аби провести будь-яке зібрання, необхідно планувати його проведення за тиждень. Де факто це заборона для політичних партій проводити акції, які потребують термінового проведення.

По-друге, виникає питання щодо можливості проведення спонтанних мирних зібрань, адже таке зібрання має відповідати наступним вимогам:

- повинно бути спричинене подією, яка має важливе значення для суспільства (категорія, яку взагалі об'єктивно неможливо визначити, адже "ступінь важливості" є глибоко суб'єктивним поняттям, відмінним для кожної людини);

- має бути встановлений факт неможливості завчасного передбачення необхідності проведення мирного зібрання.

Очевидно, що таким чином, місцеві органи влади в судовому порядку можуть елементарно заборонити будь-яке мирне зібрання, а правоохоронні органи можуть порушувати кримінальні справи проти особливо неугодних активістів за фактом недотримання правил організації мирних зібрань.

2. Відповідно до ч.2 ст.9 законопроекту, під час проведення мирного зібрання забороняється перешкоджати вільному проходу (проїзду) до закладу, підприємства, установи, організації, органу державної влади та/чи органу місцевого самоврядування, поблизу яких воно проводиться, вчиняти дії, що порушують їх нормальне функціонування.

Таким чином, порушенням правил проведення мирних зібрань може вважатися навіть виголошення промови у гучномовець, адже державним службовцям це може "заважати" при здійсненні ними службових обов'язків. Як наслідок, державним службовцям достатньо подати декілька заяв про створення "шумового забруднення" учасниками мирного зібрання, щоб надати правоохоронними органам достатні підстави для переслідування активних українців.

3. Відповідно до ч.4 ст.9 законопроекту, рівень шуму під час проведення мирного зібрання, у тому числі під час використання звукопідсилювальної та іншої апаратури, що є джерелом шуму, не може перевищувати рівня, встановленого санітарними нормами.

Тут влада намагається прикритися піклуванням про вуха простих громадян, але насправді турбується про свої. Адже очевидно: через цю норму, замість того, аби організатор зібрання міг самостійно контролювати рівень шумового забруднення (використовуючи чітко визначені і регламентовані санітарні норми), він буде безсило спостерігати за "об'єктивним" вимірюванням децибелів у виконанні державних інспекторів.

4. Відповідно до абз.4 ч.2 ст.12 законопроекту, при одночасному проведенні мирних зібрань орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування на відповідній території вживає необхідних заходів для забезпечення проведення таких мирних зібрань з метою недопущення конфліктних ситуацій, які можуть перешкоджати проведенню та досягненню цілей мирних зібрань.

Проектом не визначено перелік, яких саме "необхідних заходів" місцеві органи влади можуть вживати задля недопущення конфліктних ситуацій, що може призвести до суттєвих маніпуляцій при широкому тлумаченні терміну "необхідні заходи". Наприклад, "дуже необхідними" владі можуть здатися "заходи" з побиття беззахисних мітингувальників загонами "Беркута". Більше того, абсурдом є згадка про "конфліктні ситуації", адже будь-яка акція – це вже певною мірою "конфліктна ситуація" з огляду на широкий спектр поглядів в українському суспільстві.

5. Відповідно до ч.1 ст.15 законопроекту, обмеження щодо реалізації права на проведення мирного зібрання може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Тобто, є наступні підстави для заборони (обмеження) проведення мирного зібрання:

- мирне зібрання суперечить інтересам національної безпеки;

- мирне зібрання суперечить інтересам громадського порядку.

Але ж будь-яке зібрання може суперечити інтересам громадського порядку, адже це скупчення великої кількості людей і таке мирне зібрання у будь-якому разі суперечитиме цим інтересам, хоча б тому, що інші люди не зможуть вільно пройти територією, де проводитиметься відповідне зібрання.

Очевидно, що цей законопроект спрямовано на обмеження конституційних прав українців; він є частиною загальної окупаційної політики нинішнього режиму з метою приборкання народу.

За матеріалами прес-служби ВО "Свобода"

Немає коментарів:

Дописати коментар

Щоб вдалося опублікувати коментар, в графі "Коментувати як" оберіть функції ІМ'Я/URL або АНОНІМ